Bosanka se udala za Arapina i pristala da mu bude druga žena pa otkrila kako joj je u braku.
Mnoge devojke sa naših prostora udale su se u arapskim zemljama, a svoja iskustva javno su delile. Zabeležen je i podatak da se devojke iz Bosne sve češće udaju za Arapine i Turke.
Takođe su se pojavila priča da dosta devojaka iz Bosne, navodno uz pristanak oca ili brata, postaju druge žene, pa čak i treće žene stranim držaljanima. Ono što je takođe zanimljivo jeste da one ostaju da žive u Bosni.
Tridesetogodišnja devojka iz Sarajeva, postala je druga supruga jednom uglednom Arapinu, a njemu nije smetalo ni to što ona iz prethodnog braka ima dvoje dece. U intervjuu koji je nedavno dala je otkrila kako sve izgleda u praksi, piše BIRN.
“Pristala sam svesno na takvu vrstu braka. Venčani smo pred Alahom”, započela je svoju priču Sarajka.
Kako je ispričala upoznavanje putem video poruka i dopisivanja trajalo je oko dva meseca, a onda je njen otac dao pristanak i venčali su se u Sarajevu. Kako je otkrila poznaje još dvadesetak žena koje su na sličan način stupile u brak sa Arapima.
Venčanje obavlja osoba koja je u veri, ali papir koji dobiju nakon stupanja u brak nije važeći ni po zakonskim, ali ni islamskim propisima u državi.
Pre obavljanja verskog, u BiH je potrebno obaviti opštinsko venčanje, koje se radi u skladu sa Porodičnim zakonom. Prema tom zakonu, nije moguća poligamija – da jedan supružnik ima više od jedne supruge.
Kada je ušla u brak sa Arapinom, Sarajka je bila svesna da muža neće moći da viđa svaki dan. Kako je ispričala on dolazi u Bosnu skoro svaki mesec, ponekad i ređe jer sve zavisi od toga koliko mu obaveze i posao to dozvoljavaju.
“Što se tiče mog muža, on je jedna duša od čoveka. Svaki dan se čujemo i vidimo preko tih videopoziva. Meni ne nedostaje tih lepih reči i upućivanja poljubaca”, priča Sarajka, ističući da je u potpunosti osetila njegovo poštovanje i ljubav.
Vreme koje provodi razvodjena od muža kaže da koristi da se posveti deci i sebi.
“Kad je on tu, ja uživam, hodam…”, kaže ona.
Kako sama kaže ženama koje se odluče na ovakav brak savetuje da prihvate činjenicu da on neće biti stalno uz njih i da oni sa druge strane imaju još žena i dece.
“Ako je žena pristala da deli muža s drugom ženom, mora prihvatiti uslove koje nosi takav brak”, napominje ona.
Kada je sklopila brak sa Arapom dobila je mehr, odnosno određenu imovinu i novčanu nadoknadu koju je suprug dužan da joj da ukoliko dođe do razvoda braka. Takođe, svaki mesec dobija određenu svotu novca kako bi mogla da izdržava decu i sebe.
“Pretežno, oni traže žene koje su razvedene i imaju decu, da im obezbede neku budućnost. Njima nije u interesu da imaju decu s tim ženama, mada ima i takvih slučajeva”, kaže ona.
Pored Sarajke poznat je još jedna slučaj devojke iz Bosne koja se s 23 godine udala za Kuvajćanina, ali nije želela da otkrije iz kog grada dolazi.
Sarajevski muftija Enes Ljevaković tvrdi da Islamska zajednica u BiH nema nikakvih egzaktnih podataka o pojavi da Arapi venčavaju žene iz BiH kao svoje druge ili treće žene.
“Islamska zajednica u potpunosti poštuje državne zakone koji propisuju proceduru venčanja. S druge strane, time se osiguravaju prava ženama i one su zaštićene”, kaže Ljevaković, napominjući da su žene zaštićene jedino ako država priznaje određenu zajednicu kao bračnu, a što se postiže “civilnim” venčanjem.
Zbog toga, ističe Ljevaković, ne mogu da se preduzmu mere jer se ne krši procedura Islamske zajednice, odnosno ne javljaju se “našim imamima matičarima”, te da nisu “registrovani u matičnim knjigama venčanja pri medžlisima Islamske zajednice”.
Uprkos nepostojanju podataka, Sarajka kaže da poznaje 20-ak žena koje su se udale isto kao i ona.
Znam da ih ima i u drugim gradovima gde se praktikuje islam, ima islamski fakultet i dosta pokrivenih žena”, kaže ona i naglašava da Arapi žene vernice.
Takođe napominje da strarosna razlika između supružnika varira od 2 pa sve do 22 godine.
“Ako već imaju pored sebe jednu koja je njihova vršnjakinja, onda je normalno da će tražiti mlađu. Mada ima i slučajeva da traže žene svojih godina”, kaže ona, koja je od svog muža mlađa 15 godina.
Advokat Esad Hrvačić naglašava da na području BiH niko nema pravo na poligamiju.
“To je osnovni postulat evropskog prava i nemoguće je primenjivati šerijatsko pravo, po kojem se može zaključiti brak s više žena”, kaže on.
IZVOR:STIL.KURIR.RS